sâmbătă, 6 septembrie 2014

Căutând-o pe Alaska de John Green

Bună dragilor! Astăzi revin cu o recenzie la o carte care m-a impresionat foarte mult. Se numește Căutând-o pe Alaska. Probabil că mulți dintre voi ați citit-o sau ați auzit despre ea,so... 

SUBIECTUL:

Inainte. Miles Halter – un adolescent singuratic pasionat de cuvintele rostite de personaje celebre în ultimele lor clipe de viață – pleacă la școala cu internat Culver Creek în căutarea a ceea ce Rabelais numea Marele Necunoscut. ’’
Acest Necunoscut se dovedește mai tulburator decât și-ar fi imaginat vreodată când în noul său cerc de prieteni își face intrarea seducătoarea Alaska Young. Inteligenă, amuzantă, imprevizibilă, Alaska îl atrage într-o lume misterioasă de lumini și umbre, ce stă sub semnul ultimelor cuvinte ale lui Simon Bolivar, faimosul general imortalizat de Gabriel Garcia Marquez:“ Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta? “
După. Nimic nu va mai fi la fel.
PĂRERE:
Este prima carte pe care o citesc de la autorul John Green. Am mai auzit și de bestseller-ul "Sub aceeași stea", însă nu am dorit să citesc cartea, deoarece am văzut filmul și nu mi s-a părut așa de impresionant precum părea. Sunt de părere că "Sub aceeași stea" are un impact mai puternic asupra adolescenților. Bine.. și eu sunt adolescentă,dar am văzut atât de multe filme dramatice,încât m-am obișnuit cu tipul acesta de filme și poveștile lor.
Bine.. să revenim la romanul meu. Acesta abordează numeroase subiecte dureroase, dar este și plină de reflecții inedite asupra vieții,religiei,iubirii,suferinței,morții.
Felul în care John Green descrie personajele și trăirile acestora este de-a dreptul emoționant și copleșitor. Am observat tonul sumbru al acestui roman. Mi-aș fi dorit ca povestea să se fi sfârșit altfel,mi-aș fi dorit ca personalitatea Alaskăi și trăsăturile acesteia să fie conturate mai mult,mi-aș fi dorit să nu fi avut loc această tragedie încă de pe la jumătatea romanului..
Cu siguranță, intenționez să citesc și celelalte creații ale lui John Green. Stilul autorului m-a impresionat. Este o carte pe care nu am putut s-o las din mână și pe care v-o recomand cu mare drag. Baftă la lectură și aștept de asemeni și părerile voastre legate de acest roman. Voi pune o listă cu citatele/fragmentele care m-au impresionat.
CITATE:
 – Voi fumați ca să vă bucurați de țigară. Eu fumez ca să mor. 
“ - Îți petreci toată viața în labirint, gândindu-te la felul în care vei evada de-acolo într-o buna zi și cât de mișto o să fie și îți imaginezi că viitorul te face să mergi înainte, dar n-o faci niciodată. Te folosești de viitor pentru a scăpa de prezent. 

“ Când adulții spun cu acel zâmbet viclean și stupid “ adolescenții cred că sunt invicibili ’’, ei nu știu câtă dreptate au. Nu trebuie să fim niciodată lipsiți de speranță, deoarece nu putem fi niciodată distruși ireparabil. Noi credem că suntem invincibili deoarece chiar suntem. Nu putem să ne naștem și nu putem muri. Precum orice formă de energie, putem doar să ne schimbăm aspectul, mărimea și manifestarea. Ei uită asta când îmbătrânesc. Se sperie de gândul că ar putea să piardă și să dea greș. Dar acea parte din noi, care e cu mult mai mare decât suma tuturor părților noastre, nu are început și nu are sfârșit, deci nu poate da greș.  







4 comentarii:

  1. Eu am varianta in engleza ,dar inca nu am terminat cartea .Pana acum pare interesanta si imi place de Alaska .Sper sa apuc sa o citesc pana incep liceul:)) Draguta recenzie >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult! După ce o termini,să-mi spui cum ți s-a părut :*

      Ștergere